Julefriden hemma hos oss.

Ska vi skratta tillsammans genom att du berättar vad du vill kanske? ;)
Annars är det nog jag som skrattar högst om du har noll syfte.
Är i alla fall smickrad för att du orkar lägga energi på mig.

Nu ska vi fixa granen. Det kommer gå till såhär:
Någon i familjen Karlsson börjar med att tappa en julgranskula så att
allt blir uppskjutet för att dammsugaren måste fram. Sen ska pappa
sätta i ljusen, som kommer bli skeva och inte rätt enligt mamma. Pappa
sätter om ljusen och sen ska fåglarna i, dom sitter nu helt fel enligt pappa
och måste göras om. När vi sen  ska lägga i alla smällkarameller kommer
granen bli hiskerligt ful och sist min inte minst. Kasta på glitter. Ni vet sånt
trådglitter. Yes, och sen några sletna glasyrar med bokmärken. Usch.
Men så ska granen se ut för det har den alltid gjort ;) När jag har min egen
gran nästa år ska jag inte ha något rött i den. Det ska vara silver, vitt och blått.
Jag ska stå för pepparkakorna i kväll. Pappa knäcken, mamma daimen och
lillebror sitter väl vid datorn och låtsas vara med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0