Ljus.

Mamma lyssnar på Magnus Carlsson. Hon sa en gång till pappa att det skulle
vara hon och Magnus om inte han var lagt åt det hållet han ligger åt. Så hon tycker
att han är rätt så bra som ni kan förstå. Förra helgen var han på Etage, och mamma
stod först i kön till skivsigneringen, med små ungar. Så hon gick hela dagen och
skröt om sin signerade Magnus Carlsson-skiva. Hon var till och med rädd för att
låta mig hålla i den. Nu har hon på skivan för tredje gången, och blev helt knäckt
när den började hacka. Jag fick rädda henne från att ta livet av sig genom att komma
ner och göra rent skivan och stänga skivspelarens lock ordentligt. Ingen annan i
familjen är så förtjusta, men mamma ska ha gäster i kväll, så hon donar och fixar.
Hon har lagat mat och dukat sen klockan ett idag. Jag är stolt. Nötter som dekoration
på bordet, i samband med någon slags ris. Jag fick en flaska vin av pappa förut. Som
jag och Emma ska ha i kväll. Har tänt lite ljus här hemma i mitt rum, som jag hoppas
att jag inte ska ha så länge till. Har ju lite på gång som inte så många vet ;)
Bjussar på en lite fin bild i alla fall, så ni kan få en uppfattning om HUR mysigt jag har
det. Magnus Carlsson, mamma och jag. Pappa har gömt sig i källaren med min bror.
Tror dom "städar".
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0