Mitt lilla face och jag



Okej, för er som vill veta och inte vill veta. Bloggklassikern; Mitt klet som jag
har i ansiktet. Intressant va? Lite kanske.. Here we go.

1. Aco (apoteket) bronze gel, tinted face gel. Ger en bra grund och sminket sitter bra.

2. Make up store cover all mix. Brukar använda den på finnar, mörka ringar under ögonen,på ögonlocken och där jag ser förjävlig ut helt enkelt. Tre olika fält, blanda beroende på vart och hur mycket du ska täcka.

3. Mary Kay concealer. Nykomling i min sminkväska. Men den täcker väldigt bra och är dryg. 
Lätt värt 175 kronor. Mary Kay kan bara köpas av hudvårdskonsulter inom Mary Kay. Man har sin egen hudvårdskonsult som man har kontakt med. Om du köper en foundation och inser att den inte är rätt för dig så kan du lätt byta ut den mot en annan, även fast du har förbrukat halva tuben. 

4. Mary Kay foundation. Finns för torr hy och blandhy/fet hy. Den foundation som täcker bäst av alla dom jag har haft. Mary Kays produkter täpper inte till porer och huden "andas" som det så fint heter.

5. Mary Kay kompaktpuder. En nyans mörkare än min foundation, eftersom jag vill ha en lite brunare ton i ansiktet än vad jag egentligen har, utan att det ser onaturligt ut. 

6. Oriflame concealer for eyes. Ögonskuggan sitter längre, hela dagen faktiskt. Billig och dryg. 

7. H&M ögonskugga, just nu är denna min favorit. Underskattade men billiga, snygga och sitter länge om du använder concealer under. Denna nyans heter hot sand. Har också en favorit från Make up store som heter muffiin och en från Nouba som jag inte kan namnet på nu. Sen har jag en rad andra skuggor, typ en mörk som jag skuggar när jag ska partaja ibland, med flera. 

8. H&M rouge i nyansen bronze. Också prisvärd, snygg till party, i mindre mängd till vardags. Har glömt att sätta ett nummer på min andra rouge från Make up store i nyansen fresh. (Till höger om nummer 2) Med denna rouge får du ett intryck av att du just kommer in från en kall vinterdag, lite rosig om kinderna. Snygg, min favorit. 

9. H&M kajalpenna. Också underksattad, men super. När ekonomin krisar är ju H&M bäst, och jag kommer fortsätta köpa därifrån även om jag är stenrik en vacker dag.

10. Maybelline budgetmascara. Brukar köpa Mary Kays men den är dyr så det fick bli denna den här gången. Funkar, men torkar långsamt, kladdar lätt. Men slutresultatet är bra. 

11. Något läppglans från Loréal paris. Snyggt. Hade tänkt att ta med mitt oranga läppstift från Nouba men det är spårlöst försvunnet. Men det finns på bild tidigare i bloggen. 
  
Borstarna kommer också från May Kay. Den med ljust skaft är till puder och den svarta är till rouge. Cover all mix och foundation smetas på med en svamp. Ögonskugga kommer till ögonlocket med en pensel från Make up store, som inte var närvarande på fotofraferingen på grund av rengöring. Nu vet ni. Ska jag vara ärlig så gjorde jag detta för att jag hade jävligt tråkigt. Men nu ska jag i alla fall sova. Ska upp med en älskling som ligger och sover i min säng redan. Vi ska gå upp klockan 05:30 och fixa mysfrukost. Allt för dig. Och för mig som mår så mycket bättre under dagen när jag har sagt hej då till dig. Men innan jag sover ska jag använda mina nya rengöringsprodukter. Hoppas för fan att dom är bra nu när stackars mamma har betalat en rejäl slant för dom. Men om man inte är nöjd, lämna tillbaka. Det är Mary Kay gott folk. Ni får väl höra av er eller nåt sånt om ni vill testa grejer. Eller leta upp någon konsult som säljer. Men det är inte det lättaste. Tjöt tjöt. Det är inte riktigt min stil att tipsa om massa saker här i bloggen. Men nu är jag inte lika uttråkad längre.

Puss/ Sari.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0