Nostalgitrippen nummer 1.

Det är sjukt hur mycket man kommer ihåg och kommer att tänka på när
man ser sånna här saker. Barnprogram. Jag och pappa älskade detta
programmet, eller jag gjorde. Vi brukade gå på stan, så som Ragnar och hans
kompis gör i klippet. Upp med knäna så som dom gör. Mamma skämdes, jag
och pappa skrattade:
 

Andra klippet här, Kalles klätterträd. Vi lekte det när vi var små, jag och lillebror. Kommer
ihåg när introt kom på tv:n. Vi sjöng, dansade, och så fort bollibompa var slut så lekte
vi kalles klätterträd:



En av de absoluta favoriterna. Trasdockorna! Jag tror det var så att det var en speciell dag
som trasdockorna var på bollibompa, fredagar eller nåt. Det var samma med simfötter och
..hmm, någonting grodlår?, dom där som sov i badkaret och sånt, det var på lördagarna
efter simskolan ;)



Dunderklumpen, den hade vi inspelad på ett vcr-band. Det var mitt favoritvideoband.
Han som gick in och tog leksakerna för att han var ensam, och det var så mysigt.
Måste få tag på den filmen igen någonstans, sitta och kolla på massa barnprogram,
skratta åt det man inte fattade när man var liten, samma som disney.


 

Riktigt kul. Har precis tittat på inspelat "Du är vad du äter", från tidigare idag.
Det är sjukt vad folk kan göra med sig själva, och i detta fallet sina barn.
Man blir ju i alla fall pepp på att träna när man kollar på det. I alla fall.. nästa
vecka ska Sara Löfgren vara med, hon har tydligen blivit småmullig och
kaffeoman, känner ju nästan igen mig ;) Plus att vi heter Sara båda två, nej,
inte riktigt kanske. Men hon sjunger bra, bra låtar. Nu ska jag snart sova, ska
till tandläkaren halv nio i morgon bitti. Ska dra iväg till gymmet också efteråt.
Sov så gott nu då. / Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0