The sound turned down and a bottle of wine

Jag vill ha nya nagellack. Mitt mörklila är slut, jag har bara tråkiga tantfärger
kvar. Jag vill inte ha dom längre, ugly! Jag ska köpa nya när jag får lön/bidrag.
Tycker inte om ordet bidrag, fattigt, men det stämmer ju bra in på mig i alla fall, fattiga Sara.

Jag vill ha sällskap, alla är borta. Johan och pappa är på innebandymatch i A-hallen, och
mamma jobbar över. Jag är lite småhungrig, trots att vi åt tacos förut. Jag spyr på godiset, eeuuk.
Jag vill ha något annorlunda. Typ quasadillas, sushi eller mc donalds. Sånt jag aldrig äter längre.
Är riktigt sugen på mc, det var ett tag sen. Fast, när man väl har börjat äta så inser man varför det
var längesen man åt det. Inte riktigt så gott egentligen då...

Jag vill sova, fast lite väl tidigt. Jag kommer bara vakna upp med atombomen över hiroshima och
nagasaki i mitt huvud i morgon klockan halv sju. Det går inte för sig. Vill jobba i morgon. Hoppas
på att min hals är bättre, och som tur är jobbar jag nära wc. Det låter knäppt, men när man måste
så måste man när man har uvi(urinvägsinfektion) Måste tjäna pengar. Jag klarar inte av att inte ha
pengar. Jag gillar att göra saker, som man måste betala för. Typ simma, fika, äta ute, gå ut med
polerserna, gå på bio och sist men inte minst. Köpa saker som man har på sig, eller sånt som gör
att man känner sig lite snyggare. Så nästa månad vill jag ha ett lite fetare lönebesked. Den 27:e
denna månaden kommer i alla fall ett litet tillskott, plus den 25:e, CSN. Fick förfrågan om jag ville
följa med till lipz i kväll, men hur kul är det på stället på en skala mellan 0-10 då, urk.

Undrar ibland om folk orkar läsa detta pladdret. Får väl hoppas det. Men jag gör det mest för att
skriva av mig, när jag ändå sitter här hemma ensam, fortfarande. Men i morgon och på lördag
ska det inte bli så har jag bestämt. Nej nej, umgänge big time. Nu får det nog bli lite macka och
te. Ska kolla om dvd-skivan är klar också. Då blir det kvällsmat och tv. Ni får ha en fin kväll annars.


Mina fina :)

Kommentarer
Postat av: Ida

min ångst växer med varje timme som jag bara skjuter fram allt. ångesten kommer vara större än mig vid jul

2008-11-13 @ 21:34:52
URL: http://idajanson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0