Riesen?

Nu borde jag verkligen sova. Sitter och äter Riesen! För det första så är jag inte så fördjust i dessa "mustiga-mörka-sega-chokladbitarna som bara fastnar i tänderna. Till råga på allt så fick jag dom av en person som sa att jag borde äta upp mig lite. Öh? Ville bara skrika: Öppna ögonen din tönt, du har kommit hem till mig, Sara Karlsson, som inte behöver äta UPP sig. Fast jag blev jätteglad, tog det som en komplimang, tackade och bugade, och la sedan ner Risenhelvetet i en låda. Nu hittade jag lådan, och därockså Risen-påsen. Har fortfarande ont i halsen, hostar hela tiden, och är allmänt sleten. I morgon är det pluggdag big time plus siba och städning. Jag hade velat hinna med simning med Emma också, får se om jag kan flika in det i min planering. I morgon kommer mitt bidrag. Jag är en fattig människa i vårat avlånga land Sverige som lever på statens pengar. Ynka 2500 kronor klirrar in i kassan varje månad. Men HEY! Det är mer än 1050, och nu ska vi vara glada att fattiga människor som jag får några pengar över huvud taget! PLUS att jag arbetar ibland och på så sätt hjälper staten, när de tar typ halva lönen till skatt! Just det, så jäkla synd är det nog inte om Sverige. Man kan säga att jag betalar in skatten, som sedan går till mitt bidrag. Ingen skada skedd. För övrigt så ligger min kaffestatus på 2 koppar idag, fatta grejen. Rekord tror jag. Känner dock på mig att denna siffra kommer dubblas med i alla fall 5 i morgon. 2x5 är 10. Mitt vanliga intag. Jag vet, helt otroligt. Min bloggdesign kommer även vara en aning snyggare i morgon, om jag nu hinner. Nu ska jag sluta äta Raisenbajsen och sova gotteligott.

Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0