Hallelujah moment for sure.

Så, då var denna helgen avklarad. Helt galen. Eller i alla fall gårdagen. Åkte till Strömslund, det sög, så tråkigt. Vissa personer var roliga att träffa, umgås lite. Annars var det ju inget att hurra för egentligen. Så jag tog mitt pick och pack och vandrade till stan, med två härliga killar, kommer inte ihåg vad dom hette nu, men riktigt trevliga som sagt. Tog bussen åt ett hemilgt vädersträck och när jag kom fram väntade jag på taxin som en viss person hade ringt. Fanns det någon taxi där när jag kom? Nej. Utan mobil och ensam, det regnade, blåste och och allt var allmänt pissigt, då jag trodde att du bara hade struntat i mig, livrädd för att frysa ihjäl på plats. Jag hade bara på mig en lånad kavaj, tack förresten <3. Men mitt i allt elände så träffar jag på några volvoraggare som kör mig 1,5 mil, äntligen framme hos min trygga famn. Kom dit vid ett, la oss klockan halv 5. Natten därimellan bestod  av pappan som stod på huvudet på en barnstol, mamman som buggade, mostern som spelade dragspel, mosterns man som gjorde piruetter över hela vardagsrumsgolvet, systerns pojkvän som kunde alla låtar utantill och jag och han. Vin, öl, ginger ale och massa John Fogerty. Underbart. Bästa efterfesten som någonsin existerat, och den gjordes av 50+, och vi under 30. Vaknade idag. Åt lite av smårgåstårtan som fanns kvar, sjöng ja må du leva och åt tårta, drack kaffe. Nu är jag hemma igen och har aldrig mått bättre. En kväll som började så dåligt blev så fantastisk. Har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv. Din släkt är bäst. Dans, sång, skratt. Pappan skulle stå på huvudet på stolen som jag sa, det resulterade till slut i att han ramlar och benet sveper över bordet med alla glas, duns. Så kan det gå. I morse så sov han ovanligt länge ;) Nu ska jag snart ta mig lite mat, kanske lite kött och halloumi. Sallad med rödbetor, avokado och ruccula. Efter det kommer han hit och fikar med mig :) Underbart igen. Ta hand om mer då. Puss! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0