Dagenförehelg.

Nu befinner jag mig på jobbet ännu en gång. Har precis förberett mig för en 8 timmar
lång arbetsdag. Alla papper ligger utspridda runt omkring mig, men jag jobbar bäst då.
Jag längtar till klockan 4, för då får jag åka hem. Sen i kväll ska jag och bästa Ida bara mysa
och äta mat. Kanske kolla Let's dance eller något annat på TV:n. Och så får jag träffa
Hugo igen, sötaste hunden. I morgon ska jag, Anna och Emma ha myskväll tillsammans
för sista gången på 13 månader. det gör ont i mitt hjärta när jag skriver det. Jag och Anna
hade ju planerat att vi skulle åka till Landvetter natten till måndag för att vinka hejdå till
våran barndomsvän, men nu säger mamma att det ska bli snöstorm!? Men snälla väder-
gubben, kan du förskona oss, om så bara natten till måndag!

Anyway, nu får jag nog ta och hämta lite kaffe, känner att jag är ovanligt trött denna morgon.
Kan bero på att jag hatar att det är lipz, när man själv inte är där. Fick fyra telefonsamtal efter
klockan tolv i natt. Trevligt. Somnade om lika snabbt igen, men jag tror att det påverkar en
ganska mycket dagen efter när sömnen blir avbruten.

På onsdag är det bidrag, och på fredag om en vecka är det lön, ganska välbehövligt men jag
kommer känna mig fattigare än någonsin, när pengar till hyra, mat, försäkringar och annat
bara försvinner från kontot. That's life as a student. Det är dock värt det, egen lägenhet är värt
det.

/kiss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0