Lägenheten.

Idag är det söndag. Jag ska flytta in massa saker i min lägenhet. Alla saker som jag har
sparat på mig under mina 19,5 år som levande. Glas, tallrikar, bestick, ja allt sånt. Har
börjat "banankartonga" mina kläder, mina böcker, mina saker. Jag slänger onödigt skräp
som inte får en ny chans, väck med det. Nu blir det snart paus i form av kaffe. Kaffebryggaren
ska få flytta in i lägnheten idag med, den är viktig! Samma med sängen, fast den får nog
flytta in senare i veckan. Snart kommer soffan och bordet med. Tv-bänk och soffbord har jag
redan klirrat tack vare min sötaste moster som också har flyttat i samma veva. Nu ska jag
bara fixa ett klädskåp/garderob/byrå av något slag. Kraven är att det måste finnas både häng-
och lådmöjligheter. Inte för stor och inte vit! Det kommer inte in en vit möbel i min lägenhet
förstår ni. Hela mitt liv har jag fått leva med vita hyllor, vita garderober, vita bokhyllor, vitt natt-
duksbord. Hate it! Nu går det mesta, i alla fall barbordet, soffbordet och tv-bänken i björkfärg
typ. En ljusare träfärg med andra ord. Det andra möblerna, som till exempel soffan och bar-
stolarna går i svart/mörkgrått. Måste införskaffa en matta också. Såg en fin på IKEA igår, men
den var också svart. Känns som att mattan får stå för färgklicken i mitt nya hem, plus kuddar
och sånt då. Tavlor måste jag köpa. Vill ha en GIGANTISK tavla över soffan, den ska vara
big size alltså.

Eftersom mitt kök inte riktigt är ett kök, utan delar space med hallen (jag vet, låter knäppt men
lovar att det kommer bilder sen så att ni förstår) så måste jag få plats med allt i "ettan"/"rummet".
Badrummet däremot är ju nästan större än det vi har hemma idag. Jag har badkar, det är viktigt.

KAFFE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0