30 minutes.

Nu är jag uppe och igång, eller jag ligger i sängen. Försöker röra på fingrar och hålla armen högt. Det är frusrerande att inte kunna smöra mackan själv, inte kunna duscha utan en plastpåse på högerhanden. Det kliar under gipset och ja, allt. Förbaskat. Tur är det väl att jag inte bröt benet eller nacken, haha. Jag vet i alla fall att jag ska bjuda ut Emma på middag nu inom kort, våran helg blev ju inte riktigt som tänkt oss + att hon har hjälpt mig mycket. Vi får bestämma en dag älskling :)

Ingen utgång på 6-8 veckor i alla fall. Jag kan säkert gå ut, men ingen alkohol eftersom jag äter starka mediciner just nu. Men jag funderar på att göra det till en grej, att inte besöka Trollhättans city efter klockan 23:00 tills gipset är borta. Kan vara bra tror jag, så kanske det blir kul att gå ut sen igen. Jag får joina mina brudar på förfester och vara chaffis när armen har läkt lite mer.

Ligger och lyssnar på Nikola Sarcevic, han är bra. Vila rada är bäst. Lyckades även få till lite kaffe förut också, så det finns egentligen inte så mycket att klaga på. Min Malin var här igår också. Vi spelade bingolotto och pratade. Skrattade åt vilket pensionärsprogram bingolotto har blivit, eller mer än någonsin. Hela programmet handlade om kvällens gäst; Sven-Erik Magnusson, sångaren i det riktigt hippa bandet Sven Ingvars. Han pratade om sin kusin som han hade räddat ur en sjö, och helt plötsligt dyker kusinen upp. Kusinen ger S-E en medalj för att han räddade kusinen. Detta var cirka 50 år sedan. hahaha! humor. Sen visade S-E en bild på hans hund Wilma. Fint. Allt på bredaste Värmländskan. Men det som var riktigt hemskt: Vart är lådorna? Vart är superchansen? Och vad är det med de nya bingolotterna? Och vad är det med Lotta Engberg? Fy. Jag gillade när Loket hängde upp små gubbar och gummor på lådorna, beroende på från vilket landskap vederbörande som ringde in kom från. Jag dissar nya binolotto som försöker vara nyskapande. Jag skulle hissa om Loket var med, om dom drar in lite sletna soffor i studion, inför lådorna på nytt och att man kan vinna en hästens.  



Rubriken avslöjar hur lång tid det tóg att skriva inlägget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0