Mikael Teger - Nån annanstans.

Hon sa att det var dags, dags för henne att ge sig av. Jag bad henne stanna kvar. Men hon sa, du har inte det du inte har.

Jag frågade varför, hon svarade inte. Jag frågade vem, hon sa ingen alls. Jag frågade varför, hon svarade inte. Hon bara ville gå. Nån annanstans.

Jag ville hitta ord, ord som höll henne kvar. Men allt som kom från mig, var tåren på kinden som gav sig av.

Jag frågade varför hon svarade inte. Jag frågade vem, hon sa ingen alls. Jag frågade varför hon svarade inte. Hon bara ville gå. Nån annanstans.

Är det någon annan där nu hos dig  kan du väl säga det till mig. Kanske gör det lite lättare att klippa banden i från dig. Snälla jag vill inte hindra dig men du vet det gör så ont.  Snälla jag vill inte binda dig men du vet det är så tomt.


Jag frågade varför hon svarade inte. Jag frågade vem, hon sa ingen alls. Jag frågade varför hon svarade inte. Hon bara ville gå. Nån annanstans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0