4. Bullet your whole day.

Jaha, punkt fyra. Då var det dags att berätta vad jag har gjort idag. Blir inte så spännande eftersom jag är mitt inne i en jobbperiod så jag har nästan sovit hela dagen. Men here we go:

06:00: Det börjar droppa in kaffesugna kunder som ska skynda till jobbet. Alla stammisar frågar hur natten har varit och småpratar en liten stund innan dom drar vidare. Går in och bakar fler lussekatter som är otroligt populära. (Hatar lussekatter, saffran och russin, fy!)
06:30: Sofia kommer till jobbet och vi står och tjötar lite innan hon börjar flytta hyrbilar som ska ut när biluthyrningen öppnar vid 07.
07:00: Kunder som ska hyra bil kommer in, samtidigt som Matte anländer till jobbet, trött som vanligt :)'
07:15: Går från jobbet med en blåbärssoppa i handen och kilar in på Espresso house Sveavägen 96. Hänger lite med Frida medans hon gör en latte till mig.
07:30: Tar tunnelbanan från Rådmansgatan hemåt, lyssnar på Melissa Horn och Magnus Weideskog i lurarna.
08:00: Kommer hem, borstar gaddarna och kletar av sminket med en våtservett. Så otroligt trött.
15:56: Får ett sms från Emma som frågar: Vaken?
15:58: Emma ringer och vi planerar lite inför min resa till henne i Lund på fredag.
16:10: Slötittar på Top model samtidigt som jag gör en espresso i Nespressomaskinen.
16:45: Smink, arbetskläder och hår fixas och lyssnar på lite musik.
18:00: Går till tunnelbanan och åker till Rådmansgatan igen.
18:30: In på Espresso house igen, svart kaffe. Pratar lite med platschefen och baristorna som jobbar kväll. Spiller ut hela min kaffe och får en ny.
19:00: på plats på jobbet och börjar packa upp smårgåsar, juice och mjölk, samtidigt som jag hjälper Jennifer och Linda i kassan. Sen fortskrider arbetspasset och här sitter jag nu och dricker vatten.

Halvintressant eller hur? Hade ju varit lite roligare att läsa om en dag då jag var ledig men nu blev det så här. Hoppas att alla ni har haft en fin dag.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0