Pulsklocka.

Hej! Jag har haft fullt upp i helgen, därav den dåliga uppdateringen. Igår var jag på indoor walking och cx. Invigde min nya pulsklocka. Syftet är att man ska ligga rätt i puls så att man får ut så mycket som möjligt av intervallerna och passet. Tycker att instruktörerna är bra på att berätta under passets gång för dom med pulsklocka vart man ska ligga ungefär. Då är det % av maxpuls man mäter. Man programmerar även in vikt, längd, ålder och maxpuls, så att man kan se hur många kalorier man bränner. Det man ser på maskiner på gymmet är ju väldigt missvisande för den vet inte vilken vikt och längd du har, den mäter ju bara motstånd och fart. Man bränner ju väldigt olika beroende på, längd, vikt, ålder, och maxpuls. Finns ju en liten grej som kan mäta aktuell puls på dom, men det visar knappast rätt kaloriförbrukning ändå. Jag brände i alla fall 633 kalorier på indoor och 364 kalorier på cx. Efter träningen åkte jag ut till maxi och storhandlade massa god och nyttig mat. Ikväll blir det 60 min indoor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0