Tips för morgontrötta.

Jag är en sjukligt morgontrött människa, så när jag ska jobba börjar jag 8:00. Då måste jag gå hemifrån 7:00 för att ta bussen 7:15 från drottningtorget, vilket betyder att jag får hiva upp mig själv ur sängen vid 5:50, för att hinna med frukost, fixa ordning mig, gosa med katten, dricka kaffe i lugn och ro. MEN! Här kommer ett tips för er som tycker att varje minut extra i sängen är värdefull. Jag gör ordning min frukost på kvällen. Så om jag ska ha smoothie med godsaker som linfrön, havregryn, kvarg, bär och pumpakärnor, ja då svänger jag ihop ingredienserna på kvällen och in i kylen, fram med mixerstaven på bänken. Då är det bara att mixa på morgonen. Kaffet går ju på 10 sekunder eftersom jag har nespresso-maskin och ägget kokar samtidigt som jag sminkar mig. Så mitt tips: fixa frukosten på kvällen, så slipper du välja onyttigt alternativ som tre mackor eller ingenting alls, bara för att du inte orkar eller hinner. Nu är det läggdags. Puss och god natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0