Running live i min säng.

Anna: Varför heter bloggen fortfarande blondinbella?
Emma: Jag tycker att hon ska döpa om sig till Blondin i förnamn och Bella i efternamn.
Typ som Lasse Kronér. Det är ju liksom Lassekronér. Som ett dubbelnamn.
Emma: Men det är ju bara 15-åringar som läser Blondinbellas blogg. Och Sara då som
är så glad över att hon har börjat blogga igen. Men för mig kommer Lassekronér alltid
vara Lasse för mig.
 
Jag stoppar in en cd-skiva och det börjar spela i datorn.
Emma: Vad händer?
Jag nickar mot datorn och alla skrattar
Emma: Men... vad är det egentligen dom händer?
höhöhö.

Anna: Sara du får ändra på din blogg. Jag ville ju altid vara tiggarflickan när vi skulle spela
teater.
Emma: Men det var ju så att tiggarflickan alltid förvandlades till prinsessa sen?
Anna: Men nu är det ju så att jag och Sara mer slåss som ett team.
(Syftat på incidenten för några helger sen när jag och Anna slogs med en tjej på stan.
Det var kul. Synd bara att allt handlade om en femma till korv som jag berättade om
här.)

Emma: Åh, jag kommer bara bli faster, Faster låter så mycket värre än moster.
Sara: Ja, jag med. Jag är också faster.
Anna: Men... det är du väl inte?
åh, Anna ;)

Nu ska vi möla chips och choklad.


Update:

Anna: Asså, jag fattar verkligen inte faceook.
Emma: Det var någon på jobbet som var 75 år som har facebook.
Anna: Amen facebook var ju till för gamla människor i början.

Anna: Nästa gång jag har något att säga till Sara, när jag är ledsen, så kommer
Sara blogga om det. När jag ringer henne. Eller jag måste ju ringa genom Emma
för hon skulle ju vara min assistent.
Emma: Nej du skulle ju vara min.
Anna: Nej Emma, du får aldrig bestämma någonting. Du är pappan.
Emma: Men jag är ju kungen!
Anna: Men det är kvinnorna som bestämmer.
Emma: Jag funderar på att börja blogga under namnet Brunett-Emma-med-en-blond-
slinga-i-luggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0